Volg ons op Facebook

De Pelgrimstocht van Astrid & Marjan

Maak kennis met deze twee kanjers.

“Wij zijn twee vriendinnen en collega’s die allebei al heel lang de wens hebben om een pelgrimstocht te maken naar Santiago de Compostela. Tijdens de wandeltochten met collega’s hebben we dit idee verder uitgewerkt. Na uitvoerig overleg met onze werkgever konden we in september 2010 aan het grote avontuur beginnen. We willen met deze tocht geld inzamelen voor Upendohome, Children’s Home, en hopen van harte dat U ons daar in wilt steunen door geld te storten.  Dit kan naar de speciaal hiervoor geopende rekening  NL79 ABNA 0497 3465 59 t.n.v. Upendo Children’s Home

De Pelgrimstocht

De Pelgrimstocht hebben Astrid & Marjan in etappes verdeeld en inmiddels hebben ze drie delen afgerond. Ze zijn ruim over de helft! Dit jaar proberen ze tijdens de vierde etappe weer een stukje dichterbij hun einddoel te komen. Op hun website hebben ze tijdens de afgelopen etappes een dagboek bijgehouden. Het is heel leuk om te lezen hoe enthousiast de twee zijn. Een paar stukjes uit het dagboek:

Donderdag 16 september 2010 – dag 2 van de eerste etappe!
Vandaag weer een behoorlijk eind gewandeld. We hoeven “nog maar” 2450 km! Voorbij Haaksbergen moesten we een heel stuk alleen op de rood/witte bewegwijzering lopen, dus zonder hulp van ons boekje; de route was per 1juli 2010 veranderd.
Na anderhalf uur kwamen we weer op de oorspronkelijke route uit, dus we vermoeden dat we minstens 4 km extra gelopen hebben. De route was wel mooi, langs een watermolen (zie foto) en smalle bospaadjes. Weer veel grote padsdestoelen gezien, konijnen, een futenpaartje met jongen en twee reeen. In Eibergen hebben we een hapje gegeten en toen nog 12 km naar Borculo gelopen. Het was inmiddels half 5 en nog 10 km naar Ruurlo. We besloten toch maar 2.1 km naar Borculo te lopen en daar de bus te pakken naar Goor. We hadden in Goor een goede aansluiting op de trein naar Hengelo-Oost, waar Wim ons stond op te wachten, zodat we om 18.00 uur weer thuis waren.

Woensdag, 24 oktober 2012

Roquefort

Vanmorgen het spoor weer opgepakt richting Puteau. Het was een mistige ochtend, overal zagen we spinnewebben, het was een en al kleur door de bloeiende heide en de zon probeerde er door heen te komen. Bij het oude station van Puteau hadden we afgesproken met Wim maar hij kon daar niet komen. Bovendien konden wij het oude spoortracé niet meer volgen i.v.m. het doorkruisen van de nieuwe autobaan. We besloten de schelp te gaan volgen omdat we geen navigatie hadden ( die lag nog in de camper), we waren dus volledig afhankelijk van de tekens op de bomen. Hierdoor kwamen we een heel eind van onze route af die gepland was via Retjons. Na 21 km kwamen we aan in Bouriot-Bergonce waar we met Wim afgesproken hadden. We liepen over de asfaltweg verder naar Retjons waar de kilometersteen stond met een schelp en een inscriptie 1000 km. Dit betekent dus dat wij nog 1000 km te gaan hebben tot Santiago. Ondanks het feit dat we al 26 km gelopen hadden wilden we toch graag de laatste 8 km lopen tot Roquefort omdat deze plaats het einde was van een dag-etappe en we deze plaats eerder als haalbaar doel hadden gesteld. Vanaf Retjons volgde de route een prachtig smal pad door het bos langs een beekje. Helaas speelde de nieuwe autobaan ons weer parten en moesten we gigantisch omlopen zodat het al donker was toen we Roquefort binnen liepen. Vandaag was voor wat betreft deze tweede etappe de laatste en tevens zwaarste wandeldag. Morgen beginnen we aan de terugreis.

De spreuk van vandaag: “Ik concentreer me op wat ik wil en niet op wat ik niet wil“.

Lopen voor Upendo!

Astrid en Marjan lopen hun pelgrimstocht voor onze kanjers in Kenia. Iedere financiële bijdrage komt dan ook ten goede van de kinderen van Upendo. Wilt u Astrid en Marjan helpen zo veel mogelijk geld in te zamelen voor Upendo, maar dan uw bijdrage over naar rek.nr. NL41RABO 03 11 77 34 29  t.n.v. Upendo Children’s Home. Wilt u in de omschrijving aangeven dat het voor  de Pelgrimstocht is. Of maak gebruik van de website van GEEF GRATIS, zij verzorgen de financiële afwikkeling voor goede doelen zoals Upendo.

De kinderen verdienen het!

Ideeënbus
  • Uitgelichte Partner